Έλενα Λιάτου: "Η ζωγραφική είναι ταξίδι στον κόσμο των χρωμάτων."

2018-03-13

Αν σας ζητούσα να μας γνωρίσετε την Έλενα μέσα από πέντε λέξεις ποιές θα ήταν αυτές;

Ελπίδα έχω για μέρες φωτεινές.

Λαχτάρα να φτάσω τα όνειρα μου

Ευτυχία νιώθω για την υλοποίηση των στόχων μου.

Νεράιδα οδηγεί τα βήματα μου προς την κορυφή.

Αγάπη αληθινή αισθάνομαι για όλα αυτά που κάνω καθημερινά.

Αν σας ζητούσα να χαρακτηρίσετε τον χώρο σας με μια λέξη ποια θα ήταν αυτή;

Είναι ένας κόσμος μαγικός, γεμάτος χρώματα, παιδικά χαμόγελα και φωτεινά μάτια.

Ασχολείστε με τη συγγραφή και τη ζωγραφική, ποιό κατέχει μεγαλύτερη θέση στην καρδιά σας;

Αγαπώ τη συγγραφή. Είναι τρόπος έκφρασης, επικοινωνίας. Με βοηθά να ονειρευτώ, να μπω στον κόσμο της φαντασίας και εκεί με της φαντασίας τα φτερά, να ταξιδέψω μακριά. Μπορώ να περάσω μηνύματα στους μικρούς αναγνώστες και σαν εκπαιδευτικός, να καλλιεργήσω αξίες στους μαθητές μου. Η ζωγραφική είναι ταξίδι στον κόσμο των χρωμάτων. Είναι απεικόνιση όλων αυτών που η φαντασία μου δημιουργεί. Η ζωγραφική ακολουθεί τη σκέψη μου. Παίρνω την παλέτα των χρωμάτων μου και με τα χρώματα της ψυχής μου, ζωγραφίζω στο χαρτί. Λατρεύω τόσο τη συγγραφή όσο και τη ζωγραφική.

Ποιο είναι το τελευταίο σας βιβλίο και ποιά μηνύματα θέλετε να περάσετε μέσα από αυτό στους μικρούς αναγνώστες;

Το τελευταίο μου βιβλίο είναι «Η Λίνα η χρυσοψαρίνα διώχνει τη μόλυνση» εκδόσεις Φυλάτος. Έχω κάνει η ίδια την εικονογράφηση για αυτόν ακριβώς το λόγο, το αγαπώ διπλά. Έχει οικολογικό περιεχόμενο και προσπαθώ μέσα από το βιβλίο αυτό να καλλιεργήσω οικολογική συνείδηση στα παιδιά. Να αγαπήσουν το περιβάλλον και να το φροντίζουν. Το βιβλίο αυτό αποτελεί εργαλείο στα χέρια γονιών και εκπαιδευτικών, αφού περιέχει δραστηριότητες και παιχνίδια που μπορούν να αξιοποιηθούν από τα παιδιά. Είναι πραγματικά υπέροχο!

Πως βοηθάει η ζωγραφική ένα παιδί;

Η ζωγραφική αποτελεί μέρος της διασκέδασης αλλά και της εκπαίδευσης του παιδιού. Αφήνει το παιδί το σημάδι του, είτε αυτό είναι μια απλή ζωγραφιά, είτε κάτι πιο ολοκληρωμένο. Δημιουργεί, εκφράζεται, εξωτερικεύει τα συναισθήματα του μέσα από το έργο του, μας λέει πράγματα που ίσως δεν τολμά να πει προφορικά. Ανακαλύπτουμε πτυχές τους εαυτού του. Αναπτύσσεται η εφευρετικότητα του ενισχύεται και εξασκείται η δημιουργικότητα του και τονώνεται η αυτοπεποίθηση του, καθώς αισθάνεται περήφανη για τις πρωτότυπες δημιουργίες του. Ακόμη, μαθαίνει να δρα συλλογικά όταν παίρνει μέρος σε συλλογικές καλλιτεχνικές δημιουργίες.

Πιστεύετε πως η επαφή των παιδιών με την τεχνολογία έχει καταστρέψει την φαντασία τους;

Ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας. Στην σύγχρονη εποχή μας, οι Έλληνες, τόσο οι ενήλικες όσο και τα παιδιά έχουν απορροφηθεί, από τα ηλεκτρονικά μέσα. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής σε συνδυασμό με τους εξαντλητικούς καθημερινούς ρυθμούς, δεν αφήνουν χρόνο για φαντασία, για δημιουργική έκφραση. Εμείς, οι εκπαιδευτικοί και οι καλλιτέχνες που ασχολούμαστε με κάθε μορφή τέχνης, έχουμε ευθύνη να βοηθήσουμε τα παιδιά, να αγαπήσουν την τέχνη και να μάθουν να εκφράζονται μέσα από αυτή. Είτε είναι ζωγραφική, μουσική, χορός, θέατρο.

Τι θα ευχόσασταν να συμβεί στην Έλενα μέσα στο 2018;

Εύχομαι η νέα χρονιά που ήρθε να είναι πλημμυρισμένη από μέρες φωτεινές, γεμάτες χαράς, χαμόγελο, έμπνευση, δημιουργία, αγάπη, νέες συνεργασίες, πολλές ιδέες, υγεία και όμορφες στιγμές!

Και για τους αναγνώστες μας ποια ευχή θα κάνατε;

Να είναι όλοι καλά, χαρούμενοι, ευτυχισμένοι με πολλά χαμόγελα, αγάπη για τη φιλαναγνωσία, να διαβάσουν πολλά πολλά και όμορφα βιβλία τη χρονιά αυτή και να κυνηγούν τους στόχους και τα όνειρα τους μέχρι την υλοποίηση τους.