Γιώργος Τσιβελέκος: "Διεκδίκησα τη γραφή κι εκείνη μου επέτρεψε να την κατακτήσω."

2024-02-13

Σας επέλεξε η γραφή ή την επιλέξατε; Με ποιο κόστος;

Διεκδίκησα τη γραφή κι εκείνη μου επέτρεψε να την κατακτήσω. Τίποτα δεν έρχεται αν δεν το επιδιώξεις αλλά και αν δεν επιτραπεί εκ των άνωθεν. Με κανένα κόστος. Μόνο με οφέλη.

Υπήρξε κάποιο πρόσωπο της ζωής σας το όποιο να έπαιξε ενεργό ρόλο στην ενασχόλησή σας με τη γραφή;

Όχι. Η ενασχόληση με τη γραφή ήταν κάτι που προήλθε καθαρά από εμένα και μόνο. Από εκεί και πέρα, όμως, σαφώς η ενθάρρυνση και οι θετικές απόψεις από πολλούς ανθρώπους, τόσο από το οικογενειακό περιβάλλον όσο και από το ευρύτερο και ειδικά τα social media, διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στο να συνεχίσω να γράφω και να βρω το θάρρος να μοιραστώ τα έργα μου. 

Τι σημαίνει για εσάς έμπνευση;

Η έμπνευση για μένα είναι η πηγή του υλικού μου. Μια μαγική πηγή που αρχίζει και αναβλύζει νερό όποτε εκείνη θέλει, π.χ. κατά τη διάρκεια του ύπνου, ή όποτε την τσιγκλίσω εγώ ξεκινώντας να γράφω κάτι από μόνος μου. Πολλές φορές, όπως λένε ότι τρώγοντας σου έρχεται η όρεξη, γράφοντας μου έρχεται η έμπνευση.

Υπάρχει κάποιο στοιχείο του χαρακτήρα σας που δυσκολεύει τη γραφή σας;

Δε νομίζω. Αντιθέτως, θα έλεγα ότι τα στοιχεία του χαρακτήρα μου διευκολύνουν πολύ τη γραφή, όπως η ευαισθησία. Ακόμα και η τελειομανία που μάλλον με διακατέχει, για καλό θα έλεγα ότι είναι, κι ας με βάζει στη διαδικασία να διαβάζω και να ξαναδιάβαζω κάθε κείμενό μου εκατό φορές και άλλες τόσες να το επεξεργάζομαι.

Μιλήστε μας για το βιβλίο σας. Ποια μηνύματα θέλετε να περάσετε στον αναγνώστη;

Μάλλον αναφέρεστε στο πιο πρόσφατο βιβλίο μου, με τον τίτλο "Παραμένων έρωτας" (Sueño Books, 2024)... Με αυτήν την ποιητική συλλογή στην ουσία κλείνει η ερωτική ποιητική τριλογία που ξεκίνησε με τον Επιμένων έρωτα που νικά (Ο επιμένων έρωτας νικά, Οσελότος, 2021) και συνεχίστηκε με τον Έρωτα νικημένο στη μάχη (Έρως νικημένε μάχαν, Οσελότος, 2022)... Σε όλες αυτές τις ποιητικές συλλογές, παρόλο που είναι αμιγώς ερωτικές και διακρίνονται από αμεσότητα, χρήση β' προσώπου και εξομολογητικό τόνο, επιδιώκω να μη μιλάω μόνο για συναισθήματα, αλλά και για γενικότερα πράγματα, ενσωματώνοντας πολλές φορές εικόνες της φύσης για να αναδειχθεί η ομορφιά της και να έρθουμε και πάλι κοντά της, δίνοντας πλαγίως συμβουλές για τις ανθρώπινες σχέσεις (όχι μόνο τις ερωτικές), προτάσσοντας τον ρομαντισμό ως αξία και έναν τρόπο επανάστασης στη σημερινή άγρια κοινωνία, παρουσιάζοντας τις κοινωνικές προεκτάσεις που μπορεί να έχει ο έρωτας κ.α. Στην τελευταία μου συλλογή αυτό νομίζω ότι διαφαίνεται πιο καθαρά από ποτέ άλλοτε. Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για την ποιητική μου συλλογή "Ποιήματα σαν μπονσάι / 192 χαϊκού + 8 τάνκα" (Sueño Books, 2023), όπως και για το παιδικό μυθιστόρημα "Οι τρεις μικροί Άι Βασίληδες" (Ελκυστής, 2022). Σε κάθε βιβλίο μου θέλω να υπάρχουν σημαντικά μηνύματα, ώστε ο αναγνώστης να έχει πάντα να αποκομίσει κάτι. 

Έχετε συγκινηθεί με ένα βιβλίο που έχετε διαβάσει;

Δεν έχω κλάψει ποτέ με βιβλίο, αλλά εσωτερικά, ναι, έχω συγκινηθεί και συγκλονιστεί πολλές φορές, κυρίως με βιβλία Ελλήνων συγγραφέων και χαίρομαι πολύ γι' αυτό.

Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση;

"Όταν σε ρωτούν προς τα πού γέρνει η βάρκα, 'Ισορροπεί', να λες, να παίρνεις το μέρος της μέσα σου θάλασσας αν δε θέλεις να μπατάρεις". Είναι δική μου, απόσπασμα από ένα πολύ αγαπημένο μου ποίημα το οποίο είναι ανέκδοτο ακόμα (Τα μέσα σου τοπία). 

Κλείνοντας, ποια ευχή θέλετε να στείλετε στους αναγνώστες μας;

Τα βιβλία που επιλέγουν να διαβάζουν να τους προσφέρουν ό,τι επιθυμούν και να τους βοηθούν να γίνουν ακόμα καλύτεροι άνθρωποι, με περισσότερη ενσυναίσθηση! Επίσης, να είναι καλά, γιατί χάρη σε αυτούς υπάρχουμε εμείς, οι λογοτέχνες!