Ηλέκτρα Τζωρτζάκη: "Η Τέχνη μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο ριζικά και ο άνθρωπος με τη σειρά του να αλλάξει τον κόσμο."

2020-11-02

Αν σας ζητούσα να μας γνωρίσετε την Ηλέκτρα μέσα από πέντε λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;

Κατ' αρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για μία ακόμη φορά για την πρόσκλησή σας να σας παραχωρήσω συνέντευξη. Χαρά μου και τιμή μου που μας δίνεται η ευκαιρία να κάνουμε μία όμορφη συζήτηση!

Όσον αφορά την ερώτηση σας, πέντε λέξεις που θα με χαρακτήριζαν είναι το χαμόγελο, το παιχνίδι, το άγχος, η τελειομανία και η παρορμητικότητα

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον χώρο της υποκριτικής;

Ομολογουμένως δεν μου είναι ακόμα απόλυτα ξεκάθαρο το "πώς". Γενικά, δεν είχα ερεθίσματα από τον περίγυρο μου ούτε κάποια ευρεία θεατρική παιδεία. Απλώς ήμουν από πολύ μικρή ένα ανήσυχο και "υπερκινητικό" παιδί, με ανησυχίες και πολλή όρεξη για παιχνίδια ρόλων και ένιωθα πάντα την ανάγκη να επικοινωνώ με τους ανθρώπους με δημιουργικούς τρόπους. Σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου έπαιζα ερασιτεχνικά σε θεατρικές ομάδες και μόλις πάτησα το πόδι μου στο "σανίδι" δήλωσα ότι ερωτεύτηκα για πρώτη φορά στη ζωή μου. Ύστερα όταν έγινα 16 χρονών έκανα την εγγραφή μου στο τμήμα υποκριτικής του εργαστηριού "Tabula Rasa",το οποίο συνέχισα να παρακολουθώ και παράλληλα με την προετοιμασία μου για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ίσως η επαφή μου ειδικά με το σωματικό θέατρο και το αρχαίο δράμα μου ξύπνησαν κάτι παραπάνω ,με "ταρακούνησαν", με ξεκλείδωσαν και μου ξεδίπλωσαν και άλλες πτυχές του εαυτού μου. Και φυσικά η πρώτη μου δουλειά στην τηλεόραση , αυτή η εμπειρία που βιώνω φέτος ήταν ένας επίσης καθοριστικός παράγοντας που με έπεισε να ασχοληθώ και με τον χώρο της υποκριτικής. Για να γίνω ακριβής η απόφαση μου να ασχοληθώ με την υποκριτική πάρθηκε όταν ένιωθα πλέον την ανάγκη να έρχομαι σε τριβή με αυτό συνέχεια(και στο θέατρο και την τηλεόραση).

Φέτος σας βλέπουμε τηλεοπτικά στην νέα σειρά του ΑΝΤ1 «Ήλιος». Μιλήστε μας για την σειρά και τον τόπο που πραγματοποιείται.

Μάλιστα! Η υπόθεση αφορά μια γυναίκα, τη Λήδα, που αποφασίζει μετά απο χρόνια να επιστρέψει μαζί με τον γιό της, τον Πέτρο, στην πανέμορφη επαρχιακή πόλη της Καβάλας όπου και μεγάλωσε .Όμως η εμφάνιση αυτής της γυναίκας φέρνει στο προσκήνιο γεγονότα αναπάντεχα και εξελίξεις ανατρεπτικές. Ξαφνικά βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν φόνο και στη συνέχεια ξυπνάει ένας παλιός εφηβικός έρωτας και δημιουργείται και ένα ερωτικό τρίγωνο. Παράλληλα με την αποκάλυψη ότι η αδελφή της Λήδας, η Αγγελική, δεν αυτοκτόνησε αλλά δολοφονήθηκε, ακολουθούν ακόμη περισσότερες ανατροπές που θα αναταράξουν την ήσυχη αυτή πόλη.

Γνωρίστε μας την ηρωίδα σας. Πώς επηρεάζει την εξέλιξη της ιστορίας και των γεγονότων;

Η Μυρτώ αποτελεί μια παράλληλη ιστορία σε σχέση με την "κεντρική ιστορία". Όμως συνδέεται έμμεσα με όλα τα γεγονότα καθώς είναι η πρώτη φίλη που αποκτάει ο Πέτρος με το που φτάνει στην Καβάλα. Η Μυρτώ στέκεται στο πλευρό του Πέτρου από την πρώτη στιγμή και τον βοηθάει στην πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση που ζει με την μητέρα του και τον παρηγορεί και αρχίζει να τον ερωτεύεται. Η Μυρτώ είναι ένα κορίτσι ευαίσθητο, δοτικό, έξυπνο, αθώο, εύθραυστο, με τρομερά ανεπτυγμένη ενσυναίσθηση, είναι ένα κορίτσι συνεσταλμένο και τρομερά ανασφαλές. Η Μυρτώ έχασε την μητέρα της από πολύ μικρή, η απουσία του μητρικού προτύπου στη ζωή της σίγουρα την καθιστά και πιο "άγαρμπη" σε ορισμένους χειρισμούς της και στις διαπροσωπικές της σχέσεις ειδικά στην προσπάθεια της να προσεγγίσει ένα αγόρι ερωτικά. Όλα αυτά τα κάνει με έναν χαριτωμένα αθώο, άγαρμπο τρόπο και όσο αρχίζει να ερωτεύεται πληγώνεται άθελα της και δημιουργούνται πολλές παρεξηγήσεις και μεταξύ αυτής και του Πέτρου και μεταξύ της ίδιας και του πατέρα της.

Η ηρωίδα σας είναι ένα παιδί μονογονεϊκής οικογένειας, στην εφηβεία και ερωτευμένη. Πώς το διαχειρίζεται και ποια μηνύματα θέλετε να στείλετε στα παιδιά που βιώνουν παρόμοια κατάσταση.

Είναι μία κατάσταση που δύσκολα μπορεί να αντιμετωπίσει ένα κορίτσι σε αυτή την ηλικία. Είναι πολλές οι πιέσεις, συγκεκριμένα η Μυρτώ βιώνει την πρώτη της ερωτική απογοήτευση που αυτό είναι μεγάλο πλήγμα για την ήδη χαμηλή της αυτοπεποίθηση. Το διαχειρίζεται με ωριμότητα αλλά της είναι πολύ δύσκολο να μην "λυγίσει", αντιδράει, ξεσπά, δεν είναι συνεργάσιμη με τον στοργικό πατέρα της ο οποίος προσπαθεί με πολλή αγάπη να την βοηθήσει. Δεδομένης και της εφηβικής φάσης που περνάει σίγουρα θα γίνεται λίγο παραπάνω αντιδραστική. Το βασικότερο όμως πρόβλημα που κρύβεται πίσω από όλα αυτά είναι η απώλεια της μητέρας της. Η Μυρτώ εδώ και πολλά χρόνια έχει αναπτύξει κάποιους μηχανισμούς άμυνας και φαινομενικά δείχνει να έχει συμβιβαστεί με την απώλεια της μητέρας της και να το έχει ξεπεράσει, όμως ασυνείδητα είναι κάτι που την επηρεάζει στην καθημερινότητα της, καθώς δεν πέρασε ποτέ από το στάδιο του πένθους, ο πατέρας της δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να πληγωθεί η Μυρτώ και επομένως όλα αυτά συσσωρευτήκαν και εκδηλώθηκαν παράλληλα με την πίεση που της άσκησε η ερωτική της απογοήτευση.

Αυτό που έχω να πω στα παιδιά που βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση είναι το εξής: Κατ' αρχάς όσον αφορά το κομμάτι της ερωτικής απογοήτευσης, που είναι και πιο κοινό και σύνηθες πρόβλημα σε τέτοιες ηλικίες, να "τσαλακώνεστε", να μη φοβάστε να ζήσετε έντονα πράγματα και ας βιώσετε την απόρριψη, είναι απόλυτα υγιές. Είναι πολύ όμορφο να αγαπάς και να αγαπιέσαι. Για να συναντήσεις την αμοιβαιότητα σε αυτό ,πρέπει να βιώσεις την απόρριψη, για να βρεις στην πορεία έναν άνθρωπο που θα μοιράζεσαι όμορφες στιγμές. Όλα θέλουν τον χρόνο τους. Αυτά δεν τα λέω εκ του ασφαλούς, έχω βιώσει και εγώ την απόρριψη σε πολλά επίπεδα και με έκανε σίγουρα πιο δυνατή. Όσον αφορά τα παιδιά ειδικά που μπορεί να ζουν με τον έναν μόνο γονέα, φαντάζομαι πως είναι μια δύσκολη κατάσταση. Το μόνο που έχω να πω σε αυτά τα παιδιά είναι ότι όπως και αν νιώθουν δεν είναι ντροπή να το μοιράζονται με τον γονιό η ακόμη και με έναν ειδικό, ψυχολόγο. Οταν δεν διώχνουμε το πρόβλημα αλλά το αποδεχόμαστε και το αγκαλιάζουμε νιώθουμε πιο όμορφα μέσα μας, μας λυτρώνει. Απο εκεί και πέρα η πορεία όλου αυτού εξαρτάται και από τους χειρισμούς του γονιού. Σε τέτοιες περιστάσεις η αλληλοκατανόηση η αγάπη και η αλληλοϋποστήριξη βοηθούν σημαντικά.

Έχετε να μας διηγηθείτε μια περίεργη κατάσταση που ζήσατε πάνω στη σκηνή ή πίσω από την κάμερα;

Δυστυχώς η ευτυχώς δεν μου έχει συμβεί κάτι το παράξενο. Φυσικά όμως θα θελα να γεμίσει η ζωή μου με πολλές αξιοσημείωτες, ευχάριστα παράξενες εμπειρίες.

Οι μέρες που ζούμε είναι δύσκολες, πώς όμως πιστεύετε ότι μπορεί η Τέχνη να τις κάνει καλύτερες;

Πράγματι, είναι δύσκολες για πολλούς λόγους. Η Τέχνη μορφώνει, διαμορφώνει το ήθος μας, την αντίληψη μας, μας κάνει καλύτερους ανθρώπους, μας ξυπνά ευαισθησίες, την έχουμε ανάγκη, χωρίς την Τέχνη δεν υπάρχει πολιτισμός και επομένως και ο άνθρωπος. Η Τέχνη είναι αφυπνιστική και επαναστατική, συνδέεται άμεσα με τη ζωή μας. Δεν μπορούμε να αναιρέσουμε την θετική επίδραση της και τον ανθρωποκεντρικό της χαρακτήρα. Με την αλήθεια, την ομορφιά και τη γνησιότητα της μπορεί να κάνει τις μέρες μας καλύτερες. Η Τέχνη μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο ριζικά και ο άνθρωπος με τη σειρά του να αλλάξει τον κόσμο.

Κλείνοντας ποιο μήνυμα θέλεις να στείλεις στους αναγνώστες μας;

Δε θα ήθελα να δώσω μια "κλισέ" απάντηση, αλλά μέσα από την καρδιά μου λέω και εύχομαι σε όλους να χαμογελάτε, να χαίρεστε και να κρατάτε στιγμές που σας κάνουν ευτυχισμένους. Να φροντίσετε η ίδια σας η ζωή να είναι Τέχνη, να ζείτε έντονα

Ήταν τιμή μου που είχα αυτή την όμορφη συζήτηση μαζί σας! Σας ευχαριστώ πολύ!