Νίκη Γκουντούμη: "Η δύναμη της τέχνης είναι ισχυρότερη για όσους την αισθάνονται αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους."

2024-04-17

Θα ξεκινήσω όπως πρέπει από τα βασικά! Πότε άρχισες να σεργιανάς στους δρόμους της μουσικής; Κοινώς, πότε συνειδητοποίησες πως η μουσική είναι για σένα κάτι παραπάνω από μια ασχολία απλά στον ελεύθερο σου χρόνο;

Η πρώτη μου επαφή με την μουσική ήταν στα 5,5 μου χρόνια όταν η μητέρα μου με πηγαίνει στο ωδείο και ξεκινώ μαθήματα πιάνου.

Βέβαια είχα ήδη στο σπίτι την εικόνα της γιαγιάς μου, με καταγωγή από τα Επτάνησα, η οποία έπαιζε μαντολίνο και έγραφε ποιήματα.

Άργησα να κάνω την μουσική κύριο άξονα στην ζωή μου. Αυτό συνέβει στα 20 μου χρόνια, μετά την αποφοίτησή μου από το ωδείο. Ξεκίνησα να κάνω κάποια μαθήματα, σαν χαρτζιλίκι όσο ολοκλήρωνα τις σπουδές μου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, και σιγά σιγά ανακάλυπτα πως,τόσο ο τομέας της διδασκαλίας,όσο και οι συναυλίες ήταν τελικά ο φυσικός μου χώρος.

Με ποιο ή ποια είδος/η ασχολείσαι; Ποιες είναι οι ιδιαίτερες μουσικές σου επιρροές; Υπάρχουν τυχόν καλλιτέχνες οι οποίοι λειτουργούν ως πρότυπο για σένα;

Οι μεγάλοι κλασσικοί συνθέτες ήταν η πολύχρονη μελέτη και συντροφιά των παιδικών και εφηβικών μου χρόνων. Ασχολούμαι επίσης με το έντεχνο ελληνικό τραγούδι, το παλιό λαïκό τραγούδι και το μιούζικαλ. Ιδιαίτερη για εμένα ήταν και η ενασχόλησή μου με την Αρχαία Ελληνική Ύδραυλη-τον μακρυνό πρόγονο του πιάνου- όπως την ανακατασκεύασε ο Γιώργος Παράσχος.

Μουσική… Ένας μαγικός τρόπος έκφρασης και δημιουργικής ανησυχίας για πολλούς. Για σένα;

Η μουσική σίγουρα είναι ένας υπέροχος τρόπος έκφρασης αλλά είναι παράλληλα και ατελείωτες ώρες επίπονης και μοναχικής μελέτης.

Πού σε βρίσκουμε αυτό τον καιρό;

Αυτό τον καιρό συνοδεύω μουσικά την παράσταση «Κομμάτια και Θρύψαλα» του Γ. Σκούρτη, σε σκηνοθεσία Γ. Λιβανού και ανασύνθεση κειμένων του Γ. Σολδάτου.

Στην σημερινή εποχή του «κοινωνικού πανικού» επιβιώνει ένας καλλιτέχνης; Υπάρχουν οι δυνατότητες να επικοινωνήσει την τέχνη του;

Στην σημερινή εποχή είναι σίγουρα δύσκολα τα πράγματα, και ειδικά για νέους δημιουργούς, αλλά θεωρώ πως υπάρχουν πάντα αυτιά πρόθυμα να ακούσουν όμορφα πράγματα και μάλιστα τα αναζητούν όσο μπορούν.

Πως επηρέασε η διάδοση του Internet τη μουσική βιομηχανία και τους καλλιτέχνες τα τελευταία χρόνια; Είναι σύμμαχος ή εχθρός για τους νέους καλλιτέχνες;

Το διαδίκτυο, όπως όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις, έχει και τα υπέρ του και τα κατά του. Εξαρτάται από το πώς το χρησιμοποιεί κανείς, από τον βαθμό που του επιτρέπει να «ελέγχει» την ζωή του και την σκέψη του. Για έναν νέο καλλιτέχνη νομίζω η αίσθηση του «μέτρου» είναι εξαιρετικά σημαντική, όχι μόνο απέναντι στο διαδίκτυο αλλά και σε όλους τους τομείς της δουλειάς του.

Τι θα έλεγες στους νέους που θα θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τη μουσική, κρίνοντας με την προσωπική σου εμπειρία;

Στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την μουσική θα έλεγα αυτό που λέω και στους μαθητές μου:

Μην το φανταζόσαστε μόνο χειροκροτήματα και λουλούδια. Απαιτείται συνεχής μελέτη, θα συναντήσετε συναδέλφους που θα σας φθείρουν ψυχολογικά, υποδομές ελλιπείς και συχνά απαξιωτική αντιμετώπιση ακόμα και από το οικογενειακό και φιλικό σας περιβάλλον. Παρ' όλα αυτά, η δύναμη της τέχνης είναι ισχυρότερη για όσους την αισθάνονται αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.